– Höstarnas arbetsdag infaller på första lördagen i oktober, om inget annat meddelas.

– Årsstämmor för Tomtägareföreningen och VA-samfälligheten infaller första lördagen i juni, om inget annat meddelas.

– Motioner skall vara respektive styrelse tillhanda senast  1:a april

Principer för fakturering

Enligt stämmobeslut skall fakturor för tomtägarföreningen och va-samfälligheten skickas via e-post. Ansvaret för att föreningarna har rätt e-postadress ligger på medlemmen och inte på respektive styrelse. Om ett utskick inte genererar ett felmeddelande som t.ex. ”The email account that you tried to reach does not exist” anses att e-posten nått mottagaren. Vid eventuella felmeddelanden kommer vi att ringa mottagaren och kontrollera e-postadressen.

  • Faktura för tomtägarföreningen skall komma i juni för betalning senast 30/6. Detta för att vägföreningen ska få pengar i tid.
  • Fakturor för VA-samfälligheten:
    • I juli för vattenförbrukning 1/1 till 30/6, medlemsavgift och halva lägenhetsavgiften. Betalning senast 31/8.
    • I januari för vattenförbrukning 1/7 till 31/12 året innan, resterande lägenhetsavgift och samtliga driftskostnader som el, försäkring, databas m.m. Betalning senast 28/2.
    • I juni för Trygghetsavtal. Betalning senast 30/6. Samfälligheten betalar en gemensam faktura. Avtalen gäller i ett år från 1/7 och förnyas automatiskt till dess uppsägning sker.
  • Enligt stämmobeslut hos båda föreningarna uttas en påminnelseavgift på 300 kr

För att undvika att fakturor hamnar i skräpkorgen föreslår vi att ni aktivt tillåter e-post från följande : hans.andresen@live.se, strandell.michael@outlook.com, ahl_barbro@hotmail.com, info@hatovikentomtagare.se